مقالات

رایحه درمانی با اسانس

رایحه درمانی با اسانس

رایحه درمانی با اسانس چیست

رایحه درمانی با اسانس یک روش برای درمان مکمل انواع بیماری‌ها است که از سال‌های دور در زندگی بشر پدید آمده و هر روز رایج تر می‌شود. رایحه درمانی از دو واژه‌ ی آروما به معنی بوی خوش و تراپی به معنای درمان، تشکیل شده که معمولا به استفاده از بوها و روغن‌های خاص برای رسیدن به یک میل فیزیکی، ایجاد یک حالت خوب احساسی و روانی یا کمک به درمان بعضی بیماری‌ها اطلاق می‌شود.
اسانس های معطر نه تنها بر روی حالات جسمانی تاثیر می گذارند بلکه بر روی حالات روحی و روانی انسانها نیز تاثیر گذار واقع می شوند. از طرق مختلف (حس بویایی، لامسه، چشایی و…) وارد بدن شده و تغییراتی را بر روی سیستم عصبی ایجاد می کنند.
ارج شیمی گستران فروشنده انواع اسانس گیاهی و خوراکی با بالاترین کیفیت و مناسب ترین قیمت در خدمت مشتریان عزیز می باشد.
رایحه درمانی با اسانس

تاثیر رایحه درمانی با اسانس _ آروماتراپی

تاریخچه ی رایحه درمانی با اسانس

تاریخچه‌ ی استفاده از اسانس‌ های معطر به هزارن سال قبل و زمان تقطیر گیاهان در ایران باستان، ترکیه و هند می‌رسد، اظهار کرد: مصری‌ها حدود 6000 سال قبل از میلاد موفق به کشف و استخراج ترکیبات معطر از گیاهان شدند. آن‌ها از مواد معطر برای مقاصد درمانی، زیبایی و مومیایی کردن مردگان استفاده می‌کردند.
قرن‌ها پیش در طب هندوستان، گیاهان خشک و تازه برای ماساژ آروماتیک به عنوان جنبه‌ ی مهمی از درمان مورد استفاده قرار می‌گرفت و در نهایت در قرن 19 میلادی نیز شیمیدان فرانسوی به نام “رنه گاتفوس” از آروماتراپی برای درمان بسیاری از بیماری‌ها استفاده می‌کرد. او زمانی که دستش به شدت سوخته بود، دست خود را در کوزه‌ی حاوی اسانس اسطوخودوس فرو برد و شاهد بهبود سریع زخم‌های خود شد.

کاربرد استنشاقی اسانس در رایحه درمانی

استنشاق روغن‌های اسانسی موجب تحریک سیستم بویایی شامل بینی و بخشی از مغز می‌شود و سپس مولکول‌هایی که وارد بینی یا دهان می‌شوند، به ریه‌ها رفته و از آنجا به سایر بخش‌های بدن منتقل می‌شوند. وقتی این مولکول‌ ها به مغز می‌رسند، بر سیستم لیمبیک (دستگاه کناره‌ای، مجموعه‌ی پیچیده‌ای از سازه‌های عصبی که زیر مخ و در دو طرف نهنج (تالاموس) قرار دارد) اثر می‌گذارند و این سیستم لیمبیک نیز با احساسات، ضربان قلب، فشار خون، تنفس، حافظه، استرس و تعادل هورمونی مرتبط بوده و در نتیجه از این طریق، روغن‌های اسانسی می‌توانند اثری خفیف ولی کلی روی بدن بگذارند.

مصرف اسانس

به منظور استعمال می توانید اسانس مورد نظر را بو کنید، روی پوست ماساژ دهید، در هوا اسپری کنید، درون آب وان حمام بریزید یا انواع خوراکی آن را مورد استفاده قرار دهید.  توجه: افرادی با بیماری‌های هم‌چون آلرژی، آسم، مشکلات پوستی، صرع و فشار خون بالا در استفاده از رایحه درمانی باید بسیار محتاط باشند.
ارج شیمی گستران فروشنده انواع اسانس گیاهی و خوراکی با بالاترین کیفیت و مناسب ترین قیمت در خدمت مشتریان عزیز می باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *